Πολιτική Ποιότητας

Πολιτική Ποιότητας του ΔΠΜΣ στα Πληροφοριακά Συστήματα

Βασική επιδίωξη της Πολιτικής Ποιότητας κάθε του ΔΠΜΣ στα Πληροφοριακά Συστήματα (επισπεύδον Τμήμα το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων – ΟΔΕ) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας είναι η εναρμόνιση και ευθυγράμμισή της με την πολιτική ποιότητας του Τμήματος, με την Πολιτική Ποιότητας του Ιδρύματος, καθώς και με το νομικό και κανονιστικό πλαίσιο του Υπουργείου Παιδείας. Η Πολιτική Ποιότητας του ΔΠΜΣ στα Πληροφοριακά Συστήματα συμβάλλει στην ενσωμάτωση των αρχών της ποιότητας σε όλες τις λειτουργίες του (διδακτικές, ερευνητικές και διοικητικές), ενώ η υλοποίησή της δεσμεύει αντίστοιχα όλα τα εμπλεκόμενα μέλη του.

Ειδικότερα, οι κύριοι στόχοι του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας αναφορικά με το ΔΠΜΣ στα Πληροφοριακά Συστήματα είναι:

  • η προσθήκη αξίας στους φοιτητές/φοιτήτριες μέσω της συνεχούς βελτίωσης της δομής και της οργάνωσης του προγράμματος σπουδών του ΔΠΜΣ ώστε να προσαρμόζεται στις επιστημονικές εξελίξεις και ανάγκες της αγοράς και της κοινωνίας, με σεβασμό στις αρχές της επιστημονικής δεοντολογίας,
  • η αναβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου διδακτικού έργου με ανάθεση μαθημάτων σε ειδικά επιλεγμένα μέλη ΔΕΠ, καθώς και συνεργαζόμενα μέλη υψηλού κύρους από τον ακαδημαϊκό και επαγγελματικό χώρο εντός και εκτός της χώρας,
  • η επίτευξη μαθησιακών αποτελεσμάτων και προσόντων των φοιτητών/τριών του ΔΠΜΣ σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Ανώτατης Εκπαίδευσης (επιπέδου 7),
  • η δέσμευση και καθοδήγηση της ηγεσίας με όραμα, έμπνευση και ακεραιότητα,
  • η βελτίωση των υποδομών και η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού του τμήματος για την ομαλή λειτουργία του ΔΠΜΣ,
  • η εξωστρέφεια και η διεθνής αναγνώριση του ΔΠΜΣ μέσα από συνεργασίες με εκπαιδευτικά ιδρύματα του εσωτερικού και του εξωτερικού,
  • ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και στις ίσες ευκαιρίες στο προσωπικό και στους φοιτητές/τριες του ΔΠΜΣ,
  • η αναβάθμιση της διασύνδεσης του ΔΠΜΣ με την αγορά εργασίας,
  • η αναβάθμιση της διασύνδεσης του ΔΠΜΣ με την κοινωνία,
  • η ενίσχυση της έρευνας και της καινοτομίας,
  • η δημιουργία βιώσιμου μέλλοντος,
  • η προώθηση της αριστείας σε όλες τις λειτουργίες τους.

Το ΔΠΜΣ στα Πληροφοριακά Συστήματα καθορίζει τα αποτελέσματα στα οποία στοχεύει στρατηγικά, σχεδιάζει και αναπτύσσει ένα σύνολο από διεργασίες/προσεγγίσεις για την επίτευξη των αποτελεσμάτων αυτών, εφαρμόζει τις διεργασίες/προσεγγίσεις με συστηματικό τρόπο και, τέλος, αξιολογεί και βελτιώνει τις συγκεκριμένες διεργασίες/προσεγγίσεις, με βάση τα αποτελέσματα που επιτυγχάνει (λογική RADAR).

Για την υλοποίηση της πολιτικής αυτής το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων δεσμεύεται να εφαρμόσει τις δράσεις και διεργασίες που προβλέπονται και αναλύονται στο Εγχειρίδιο Ποιότητας του Ιδρύματος και ακολουθούνται στο ΔΠΜΣ στα Πληροφοριακά Συστήματα, µε την απαιτούμενη εξειδίκευση και σε στενή συνεργασία με τη Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας του Πανεπιστημίου (ΜΟ.ΔΙ.Π.). Όλες οι διεργασίες διασφάλισης και βελτίωσης ποιότητας ΔΠΜΣ στα Πληροφοριακά Συστήματα υπόκεινται σε περιοδική, σε ετήσια βάση, επιθεώρηση και αναθεώρηση από την Ομάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης (ΟΜ.Ε.Α.) του Τμήματος, σε συνεργασία µε τη ΜΟ.ΔΙ.Π. του Ιδρύματος. Ειδικότερα, οι δράσεις για τη διασφάλιση και συνεχή βελτίωση της ποιότητας του ΔΠΜΣ στα Πληροφοριακά Συστήματα, αφορούν στα παρακάτω:

  • εναρμόνιση της πολιτικής ποιότητας του ΔΠΜΣ στα Πληροφοριακά Συστήματα με την πολιτική ποιότητας και τους στρατηγικούς στόχους του Τμήματος, σε ακαδημαϊκό, ερευνητικό και διοικητικό επίπεδο,
  • διασφάλιση ότι όλα τα μέλη του Τμήματος αναγνωρίζουν και υποστηρίζουν την Πολιτική Ποιότητας του ΔΠΜΣ στα Πληροφοριακά Συστήματα,
  • θέσπιση συγκεκριμένων στόχων ποιότητας του ΔΠΜΣ στα Πληροφοριακά Συστήματα σε ετήσια βάση,
  • διάθεση και διαχείριση των πόρων του ΔΠΜΣ στα Πληροφοριακά Συστήματα για την επίτευξη των στόχων ποιότητας που θέτουν,
  • συνεργασία του ΔΠΜΣ στα Πληροφοριακά Συστήματα με διεθνείς φορείς/επιχειρήσεις,
  • εδραίωση της ταυτότητας και της αναγνωρισιμότητας του ΔΠΜΣ στα Πληροφοριακά Συστήματα στο Ευρωπαϊκό πανεπιστημιακό γίγνεσθαι,
  • εσωτερική – ετήσια – αξιολόγηση του ΔΠΜΣ στα Πληροφοριακά Συστήματα,
  • συλλογή δεδομένων ποιότητας με στόχο τη μέτρηση, ανάλυση και βελτίωση της λειτουργίας του ΔΠΜΣ στα Πληροφοριακά Συστήματα,
  • στρατηγική ενημέρωση, επικοινωνία και δημοσιοποίηση όλων των πληροφοριών που αφορούν τη λειτουργία του ΔΠΜΣ στα Πληροφοριακά Συστήματα,
  • ενίσχυση της σύνδεσης με τους αποφοίτους του ΔΠΜΣ στα Πληροφοριακά Συστήματα,
  • εξωτερική αξιολόγηση του ΔΠΜΣ στα Πληροφοριακά Συστήματα.